Most jako div současné techniky
Most je nejen technická záležitost, ale i symbol propojení dvou různých míst. Bez existence mostů bychom k sobě mnohdy cestu najít nemohli. Mosty už se ale nestaví pouze pro praktické účely. Někdy to spíše vypadá, jako by mezi sebou jednotlivé země soutěžily v tom, který stát vytvoří abstraktnější stavbu.
§ Jednou z nich je i most, který byl dokončený roku 2008 a vypadá z dálky spíše jako vlnící se housenka.
Most je postaven v Singapuru a dostal jméno Henderson waves. Spojuje dva místní národní parky Mount Faber Park a Telok Blangah Hill Park. Most vypadá naprosto monumentálně. Zvláště v noci, kdy je osvětlen stovkami barevných LED diod. Na jeho stavbu byla použita ocel, plasty a dřevo.
§ Je dlouhý dvě stě sedmdesát čtyři metry.
§ Jen pro představu – Karlův most je jednou tak dlouhý.
Singapurský most má jedno státní prvenství. V této zemi je nejvýše položeným. Vlní se třicet šest metrů nad zemí. Když se na něj podíváte, budete mít dojem, že cesta jeho útrobami bude opravdu velice nepříjemná. Je to ale omyl. Most vytváří optický klam. Ačkoliv vypadá, že uvnitř budete chodit neustále nahoru a dolů, není tomu tak. Vlní se pouze zábradlí a samotná mostovka je rovná. Most je určen pouze pro pěší.
Jako v letadle
Jedním z mostů, kterým můžeme být fascinováni, je francouzský most přes údolí Millau. Rozhodně to není žádný drobeček, jehož byste mohli snadno přehlédnout. Je to nejvyšší silniční most světa. Vypíná se ve výši tří set čtyřiceti tří metrů.
§ I jeho délka je impozantní – celé dva tisíce čtyři sta šedesát metrů.
§ Opět pro srovnání – Karlův most by se na tento vešel téměř pětkrát.
Most se stavěl pouhé tři roky. Bylo to díky navigacím GPS, které umožnily dokonalou přesnost. Zajímavé je, že si řidiči mohou připadat skoro jako v letadle. Jelikož je most v tak velké výšce, často jedou auta nad mraky.